Att sy utomhus

Det bästa med sommaren och mina föräldrars stora altan är att man kan släpa ut symaskinen och sätta sig i solen och sy. Härligt, härligt även om det är rätt lätt att bränna sig.
Det blir deremot inte lika mycket tid övert till att sitta vid datorn men det gör inte så mycket.
Solen, min familj och pyssladet får ta den tiden. Det är så sällan det är så härligt som nu. Jag har inte heller så mycket tålamod med med pappas långsamma modem men man vänjer sig kanske.

Idag har jag mest pysslat på museet men även klippt ut lite tyger, får se om jag hinner sy något. Men det är svårt när man inte är hemma. Kläderna här nedan sydde jag igår.

image50

image52

Förutom att sy har jag målat väggarna på min mans museum och gjort några halsband.
Köpte färdiga bommulshalband med lås på Tradera. Det blev billigare än att köpa köpa band på slöjd-detaljer och sedan göra egna halsband. Själva halssmycket gör jag alltid själv.

Kommentarer
Postat av: Amundragna

Thank you for the informative website

2008-09-04 @ 12:22:46
URL: http://amundragna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0