Bakar bröd - fruktlimpa

Står nu här och har precis stoppat in två stycken fruktlimpor i ugnen, en av dem ska jag ha med till Marknaden imorgon. Ska snart gå över och palla lite rabarber hos grannen så jag kan göra en rabarberpaj oxå.
Måste ge er (speciellt min syster) receptet på denna urenkla och snabba limpa.

Fruktlimpa

2dl grovt rågmjöl
3 dl vetemjöl
1 tsk salt
1tsk bikarbonat
blanda detta i en skål tillsätt sedan
ca 8 katrinplommon
ca 8 torkade aprikoser (eller blandad frukt)
½ - 1 dl hasselnötter (efter smak och lust)
3 dl filmjölk
½ dl sirap

Rör samman allt med sked (Den ska vara lite lös)
Häll i en långsmal smörad form och grädda nederst i ugnen i 45 min i 175 grader.
Svalnas inlindad i en handuk.

Superenkelt, tar ca 15 min att röra ihop och du behöver inte låta degen jäsa.
Får se om det kommer en bild ikväll när bröden är klara.

Kommentarer
Postat av: Pyret

Tack för receptet systra-mi!! :)

2007-06-01 @ 10:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0