Två av mina barnklänningar

Här är två av mina klänningar som jag sytt.
Den första är i ett lila linnetyg med dragkedja i ryggen och små lena prickar sydda på magen.
Ja, jag vet att jag har en liten son men det är så roligt att sy klänningar.
Kommer mer allt eftersom jag orkar lägga upp dem och i tack med att jag syr nya.

image2

image3
Den här är sydd av ett tyg från sjuttiotalet som jag fått av min svärmor.
Tyget är helt otroligt snygg, har som tur vad så det räcker till två klänningar.
Så jag kan ge bort den ena och hoppas jag får en flicka nästa gång jag blir med barn så
hon kan ha den här klänningen, plus alla andra jag sytt.



Kommentarer
Postat av: Mamman pysslar

Den gröna är ju helt fantastisk. Det är så kul med alla 70-talstyger som kommer tillbaka.

2007-05-23 @ 21:50:17
URL: http://mammanpysslar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0