Muddbyxor till mammma

Har äntligen vågat sy till mig själv, dock inget avancerat men ett par härliga muddbyxor där mudden går över hela den gravida magen, värmer skönt i vinterkylan. Jag tog ett vanligt byxmönster och klippte, sydde, provade, klippte lite till och sedan sydde jag på mudd. Klart på en dryg timme.
Det är inga supersnygga byxor men o så sköna.

image193

Tyget är en manchester trikå som är supermjuk och sedan är det vanlig mudd.

Har tyvärr inget kort när jag har dem på eftersom min man har stället en stor gammal snör-telefonväxel från 60-talet framför vår enda helkropps spelgel... *sur*





Kommentarer
Postat av: Gekko

Visst är det härligt med såna byxor?! Jag sydde också ett par såna till mig precis när jag blev gravid och jag har använt de jättemycket. Fast dina var nog finare:-)

2007-11-12 @ 19:54:38
URL: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0