Jag har sytt kuddar

Istället för barnkläder har jag för tillfälligt sadlat om till kuddar.
Jag har gått en overlock-kurs där vi skulle lära oss mer finneser med våra maskiner och resultatet blev en röd kudde. Vi har sytt passpaler och stråveck och sedan sytt ihop den med vanligt fyrtrådig overlock.
Det var jätteroligt, inte bara att komma hemifrån själv och göra någon utan att få lära sig något nytt och sy något man aldrig skulle gjort själv.

När jag kom hem var jag tvungen att så en till, så då blev det en blå. Det är ju bra att upprepa det man har lärt sig så att det verkligen fastnar menar jag.

Om ni bor i närheten av Täby eller Norrtälje kan jag tipsa om att symaskinsgrottan har roliga en kvälls och en dagskurser med olika sömnad.

image144



det var roligt att sy kuddar så det blir kanske fler i framtiden. Men inte till mig, jag har kuddar precis överrallt och de fyller ingen funktion överhuvudtaget längre.

Kommentarer
Postat av: thea

Vilka fina grejer!!!
Ok om jag länkar till dig?

2007-09-22 @ 19:38:36
URL: http://www.kokalal.blogspot.com
Postat av: thea

Fina kuddar!
Jag bor i Norrort och såg att de skulle ha en overlockkurrs.
Men jag fundrade på om det var nån idé om man inte har en Husqvarna...
Har du det?

2007-09-29 @ 20:23:44
URL: http://www.kokalal.blogspot.com
Postat av: Olaeira

It is the coolest site,keep so!

2008-10-27 @ 11:23:08
URL: http://www.enequist.dk/olaeira

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0