velorbyxor och en mössa

image131

Så här kommer då äntligen bilderna på mina velor byxor som
jag sytt med hjälp av min underbara overlock.
Dock får jag använda min vanliga maskin för att få
ditt fotmuddarna eftersom jag inte får in dem runt overlocken.
Jg vet att man kan sy ditt mudden innan man viker ihop
byxorna men jag gillar att sätta dit muddarna sist.

Mönster: Jag har ritat om mönstret från clownbyxorna i boken
Cool Baby. Mössan är eget mönster med inspiration från min granne
och kompis. Tack!

image132

Sen sydde jag även en liten härlig leksak i resterna från veloren.
Jag ville att det skulle bli en skallra men jag vet inte riktigt vad jag ska
lägga bjällrona i för att de ska skallra när man stoppat in dem
i fyllningen... om ni förstår vad jag menar.


Kommentarer
Postat av: Gisela

WOW vad fina byxorna blev o för att inte glömma mössan, den blev ju underbar...superhärliga färger. Själv lyckades jag inte få till nått här om dagen när jag skulle sy, blev störd hela tiden...suck...Men tar nya tag en annan dag.
Ses i morn. Kram

2007-09-12 @ 22:20:00
Postat av: Cizzi White

Du Jenny, får nog allt ta och beställa lite coola barnkläder från dig på Lördag!! Vi ses! (får se om Geoff följer med, beror på om hans envisa huvudförkylning ger med sig....)

2007-09-13 @ 14:38:47
Postat av: jes

Vilka underbara byxor, gillar verkligen färgkombinationen.

2007-09-17 @ 11:25:43
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0