En matchade tröja till Rasmus

Nu när jag sytt en fin tröja till bebisen tänkte jag att Rasmus skulle få en liknde. Kanske trycker jag dit i efterskott texter som Storebror och (lillebror / lillasyster) men vi får se.

image336




Mönster: Ottrebre någon nummer från i höstas, hittade redan uklipp mönster i storlek 92 i en liten hög. Jag vill egentligen ha ranglan ärm men det mönstret har vi redan testat och det var jätteful. Den här fungerade bra med knäppningen i halsen. Jag gjorde inga rikitga muddar ärmen utan lät trikåtyget från framstycket återkomma där.

Tyg: E-slöjds trikåtyger och muddväv, blev hur skönt och bra som helst.

Jag har sytt ihop de flesta sömmar på overlocken med elastiskt söm men sytt på halsmudden med vanlig symaskin, kunde nog ha blivit bättre om om haft en covepro med det funkar.

Misstag: När jag klippte ut framstycket glömde jag att titta att det fanns tyg under mönstret och missade därför en liten bit på vänster sida, där jag fick skarva dit en liten bit, ville inte slösa och klippa ut ett nytt framstycke, så mycket tyg från E-slöjd har jag inte.

------------

Sen har min underbara Pappa varit här och hjälp mig med mitt hobby/sy rum. Jag har ett stort bord med mina symasiner på men jag har ingen bra arbetsbänk, där man både kan styrcka och nåla och rita mönster och lite av varje. Jag ville dock inte att den skulle vara fast utan kunna fällas ner så att man kunde få lite yta om man vill  det.

Det är klart att han fixa det sa  han och vips så hade jag en superbra bänk, tydligen tål den upp till 200 kg... så till och med jag kan stå på den, inte för att jag tänker testa.



Kommentarer
Postat av: jes

Snygg, randigt är alltid fint, vilka fina färger på tyget

2008-04-07 @ 16:14:59
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0