Det är mycket nu

Önskar verkligen att jag hann blogg men tiden verkar aldrig infinna sig, nu är jag dock hemma igen efter 6 veckor på landet, härligt men oj så mycket att göra när man kommer hem...
20 kassar med tyg som jag fått eller köp under sommarnen, var i all världen ska jag lägga det. allt är ju inte supersnyggt, så det hamnar nog på vinden men allt annat ? Ska visa bild senare när jag sitter vid rätt dator, grannen min har ju ägt/skapat en klädaffär (Kellerman) så hon har ju hur mycket tyg som helst kvar nu när de inte längre driver den, förra året fick jag 80 meter sammets tyg och i sommras kom hon upp med en skottkärra överfylld med tyger de flesta "stuvbitarna" som hon sa var mellan 6 och 10 meter långa..... Herregud!

Man har inte heller tiden som önskar när man är ensam hemma med två barn under två år. Min son som snart är två han sover i princip aldrig middag och min lilla flicka på 4 månader hon sover kanske två stycken korta under dagen så det är inte många sekunder man har till sig själv...

Men jag drömmer om att få iordning min lilla syatelje, sortera upp tygerna och kanske få upp symaskinerna, har ju 4 beställningar den här veckan, två klänningar och två väskor så det är bara att sätta igång antar jag. Bilder får vänta, jobbet går före att blogga tyvärr, hur roligt det än kan vara.


Två sånna här klänningar i blått respektive grönt är beställda!

Jag hoppas dock att jag hinner runt till er andra och kolla, för det dröjer nog minst två veckor innan jag har läget mer eller mindre under kontroll, sen ska vi dock lägga om delar av taket, när vi kom hem efter semestern så upptäckte vi att delar av taket hade börjat säcka ihop och det droppar in lite fint i rummet på övervången... kanske ett teckan på att något måste göras.

Hoppas ni alla haft en skön sommar.

Kommentarer
Postat av: Ett Tu Tre

Jag förstår att det är svårt att få tiden att räcka til, med små barn är det så, men så rätt som det är har de växt till sig lite och den där egna tiden infinner sig igen.

Roligt med allt tyg som du har fått, så lyxigt med såna grannar, och klänningen på bild är snygg.

Dessutom lycka till med taket, det är verkligen inte roligt med läckande tak (det har jag egna erfarenheter av).

2008-08-14 @ 15:34:05
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0