Sen blev det några mössor

Av restbitarna klippte jag till mössor. Den randiga trikåtyget har jag inte så mycket av och är väldigt rädd om så som foder inne i mössorna är det ett enfärgat trikåtyg. Vilket även gör dem vändbara.
På den gula/bruna mössan gjorde jag fodret lite större vilket gör att det känns som den fått en muddkant.
Av de små restbitarna klippte jag även fransar till mössorna, det blev lite roligare så tyckte jag.

Det ligger 6 mössor till på vardgsrumms bordet som ska sys imorgon, men de är ialla fall tillklipta.

image321


Tack för alla snälla kommentarer, de värmer alltid gott. Ibland undrar jag själv hur jag orkar sy så mycket man går liksom på någon extra energi som är svår att ta på men den finns och då är det bara att köra. Känner väl att när väl bebisen är ute så finns det inte så mycket tid och efter förra förlossningen så hade jag oxå väldigt ont så jag tänkte... bäst att göra så mycket som möjligt när man kan..

Kommentarer
Postat av: gulligan

Så fina mössor!

2008-03-22 @ 09:30:42
URL: http://gulligan.blogspot.com/
Postat av: Malin

Va kul att ha hittat hit.Vad massa fint du syr och vad mycket du hinner sy.Önska verkligen jagvara lika produktiv.Tycker verkligen om dinamössor.
KramMAlin

2008-03-23 @ 23:13:04
URL: http://www.scrappandemamman.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jättefina mössor! Dina väskor är verkligen supersnygga. Trevlig blogg med massa kreativitet :)

2008-03-24 @ 17:52:35
Postat av: lyckoskatt

men hjälp vad mycket grejor du gjort sen jag var in sist och det känns som att det bara var några dagar sen... och du har nog rätt i att det är bra att ligga i innan bebisen är ute. sen blir det nog en liten paus i alla fall. och vilken fantastiskt fin bild du lagt till uppe i högra hörnet!

2008-03-25 @ 10:19:59
URL: http://lyckoskatt.blogspot.com
Postat av: Karolina

Hej igen! Har svarat hos mig också. Du vad tycker du egentligen om E-slöjds tyger till mössor? Jag tycker att efter en tid släpper de lite i formen men blir bra efter tvätt igen. Det är inget sladdrigt trikå tyg men lycra är nästan ett måste ? Jag har ju mössor med hakband och till dem är deras tyg helt underbart! Fin,fina saker du gör...hit ska jag ta mig för en titt ibland...kul! /Karolina

2008-04-04 @ 09:37:34
URL: http://esterochkonrad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0