Mössor till vuxen

Har kanske fått en beställning på mössor samma som jag syr till barn men i vuxen storlek.
Kul, tyckte jag, självklart ska vi vuxna få lika fina mössor som barnen.

Har sytt upp fyra stycken i lite olika färgkombinationer, hoppas de är till belåtenhet.
Blev sugen på att sy några till mig själv och mannen min så vi kan vara lika coola som våra ungar.
lill-tjejen brukar ha en ärtgrön variant av den med fransar när hon är ute i vagnen.

image379


image380




Två miniatyrbilder, som blir större om man klickar på dem, om man vill titta lite närmare på färgen på själva mössorna. Den blå är väl lite dovare i verkligheten de andra är ungefär rätt färg på.

Tyger: E-slöjds trikåtyger, förutom de enfärgde bruna som kommer från en lokal tygbutik.
Mönster: Mitt eget

Kommentarer
Postat av: Bea

Vilka söta mössor, jag gillar fransarna! :-)

2008-05-08 @ 08:34:36
URL: http://beasbarnslikheter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0