Bilbyxa till min son

Nu har min biltokiga son fått en till bilbyxa - denna i rätt storlek eftersom den andra blev lite liten. Den här gången gjorde jag den lite mer ordentlig på en gång. Den fick fickor utanpå för det blev en cool detalj och sedan fodrade jag dem med vit härlig trikå så att de håller mot kylan lite bättre. Plus att bommulstyget med bilarna är rätt hårt och inte så skönt mot huden.
Tyget hittade jag i en tygäffär i Täby C och muddväven kommer från MG-tyger.

Jag tror att han gillar dem för han stod och slet idem medans jag sydde och ville ha dem...

Mönstret är ett bara vanliga muddisar som jag bara ändrat om medans jag hålit på. Så det finns inget riktigt mönster. Dessa är sydda i stl: 92-98.




------
För övrigt är jag usel på att uppdatera min blogg det blir att man syr och syr i ett par dagar och sedan blir det tre fyra inlägg på en gång för det tar så lång tid att sätta sig ner och redigera och lägga in att man så sällan har eller tar sig den tiden. Men eftersom det är så kul att läs alla andras bloggar så gör man gärna så att andra kan läsa ens egna.
Nu åker jag till Bromölla och hälsar på min syster och hennes dotter. så nu blir det inget nytt fören nästan måndag!

Kommentarer
Postat av: Ett Tu Tre

Samlad kommentar till alla dina fina inlägg. så många härliga plagg du har sytt - jättefint alltihop. Jag har själv svårt att hinna allt, efter jobbet prioriteras familjen, sen vill jag sy. det blir allt mindre tid över till egna inlägg och ännu mindre till att lämna kommentarer till andras, men jag brukar alltid titta och läsa - så jag vet ungefär hur det är.

Än en gång alltså, härliga plagg i fina tyger, särskilt imponerad är jag över de fina bodysarna, såna har jag aldrig gjort.

2008-11-23 @ 21:23:40
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: Mille

Oooh va mycket snyggt du gör. Jag älskar särskild de med randiga inslag. Men hur i hela friden bär ni er åt att få vit bakgrund på fotona...I wonder?

Är ju oxå så snyggt o proffsigt.

Havvanajsdäj önskar Mille

2008-11-24 @ 09:45:12
URL: http://mullemoose.blogg.se/
Postat av: Carmen

hej



gå in på min blogg och låt Akinatorn gissa vem du tänker på!

Han gissar rätt nästan hela tiden :D



kram carmen

2008-11-25 @ 15:33:38
URL: http://carmendeleaumelby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0