En nessesär

I går, onsdag lämnade jag min dotter 5 ½ månad och min son 2 år til min man själva på kvällen i tre timmar (första gången) för att åka på en lite sykurs som symaskinsgrottan i Täby (Norra stockholm) har. De brukar ha små roliga kurser några kvällar i månaden med lite olika små projekt. Denna var en nessesär och jag tycker det är så svårt att få till en bra stadig och snygg sådan med blixtlås så nu fick jag några idéer och tips och min blev så här!

Tyger var underbart som jag fick låna, det var med lite guld i. Sånt där Qulittyg, så jag måste nog köpa lite sådan på syfestivalen nu i november! Listan med saker jag vill köpa blir allt längre... måste börja lägga undan lite pengar...

I alla fall... här är resultatet, jag är mycket nöjd, den känns proffsig om jag får säga själv.





Den har ett mönstrat yttertyg ett marmorerat blått innertyg samt, ett lager viledon och 3mm polyestervadd så den är rätt stadig och lite mjuk på utsidan. Blixtlåset är 25 cm. Jag tyger det var riktigt snygg att göra den lite böjd upptill. Nu ska jag försöka göra en till men först måste jag ge mig på alla besällningar jag fått.

Jag var på öppna förskolan förra vecka och min son hade sin tröja med luva och jag kom hem med 6 beställningar på likada tröjor och självklart i storlkekar som jag inte har ritat upp och i färger jag inte har hemma så det var bara att slänga sig på datorn och beställa tyg från E-slöjd och sedan börja rita upp tröjor.

Sen ringde min mamma och de ska ge bort en väska till en kollega plus att några av hennes kompiar vill köpa så nu ska det sys väskor i helgen... Men det är kul även om det blir lite stressig, svår att hitta tid att sitta vid datorn.

Kommentarer
Postat av: Åsa

ser bra ut! kul att du får så mycket beställningar! men det förstår jag, du har ju blivit så duktig!

2008-10-09 @ 20:14:07
URL: http://ozdeleau.blogg.se/
Postat av: June

Ursnygg necessär!! Kanonfint tyg, passar verkligen till en necessär. Vad kul med kurs, jag skulle också behöva kursa i necessär-syende, jag tycker det är lite krångligt, jag...

Jag tycker precis som du att modellen är snygg.

2008-10-09 @ 21:20:39
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Helena

Jättefin necessär! Vad kul med så många beställningar! Men det är ju det där med tiden också. Svårt att få den att räcka till allt man vill göra.

2008-10-09 @ 21:57:09
URL: http://lillofant.blogspot.com
Postat av: Lucia

Tack för alla snälla kommentarer, det är verkligen kul att sy nessesärer, det går ju inte åt så mycket tyg heller...

2008-10-09 @ 22:48:47
URL: http://uplandsgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0