nya kläder till vuxna

Har sytt två nya tröjor, en till min syster och en till en släkting som fyller 18 på fredag.
Det är en lång tröja med relativt figurformad midja, smala ärmar och en stor fallande halsmudd. Ska testa den på syrran på torsdag, får se om det kommer upp en till bild då.

modellen kommer från allt om handarbetes senaste nummer. sep 09.
Jag har inte fållat någon av tröjorna nedtill eftersom jag är lite osäker om de är för vida, min syster ska få säga till om det på torsdag, de har ju samma storlek.

Sedan har jag väldig problem med att få sömmanrna med tvillingnål att bli snygga på trikåtyger, har någon något tips? Förutom att skaffa en coverpro (en maskin som jag verligen vill ha!)



Den rosa klänningen är en egenmodell som har smocksöm i livet och en liten volang nertill. Den är sydd till mig, tyvärr kunde jag inte fota dem med mig i eftersom min man inte var hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0