Tyg

Idag har varit en otrolig dag, grannen ringde och talade om att hon skulle städa ur garaget och boden och undrade om jag ville ha lite tyg. Jag packade ner barnen i syskonvagnen och gick över i tron att det skulle var en kasse eller så....
ÅÅÅÅååå nej då, så fel jag hade...

Hon hade tydligen varit grossist säljre av hästtäcken och hade tyg i de otroliga mängder, kanske inte trikå och sånt som jag vanligtvis syr av men.... fleece, grön och brun ca 10 meter var, jeans tyg 25 m någon ulligt tyg 16 meter, bävernylon, regntätt tyg, manchester, ullflees, fodetyg, någon ulligttyg, krafig bommul osv osv.

Jag gick hem och hämtade min man och bilen sedan blev de två vänder med full bil istället... Nu måste jag bara komma på vad jag ska anväda det till, det mesta är för kraftig för barnkläder så det blir kanske väskor, åkpåsar någon filt eller nått... Men man är rätt glad att hon tänkte på mig. Hon tänkte slänga allt, tänk vilken förlorad skatt.

Så nu är jag lycklig, ska försöka samla ihop tygerna på ett bra sätt och fota så ni förstår mängden.




Kommentarer
Postat av: June

Woooow!! Jag förstår att du är lycklig!

2008-09-18 @ 21:43:17
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: GOBLIgobli

Oh määän!!! Det hade man inte tackat nej till! :-D

2008-09-22 @ 21:01:17
URL: http://gobligoblisyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0