En klänning till dottern.

Jag tror det är en klänning till dottern men den var lite stor på henne. Hann inte ta kort för sedan så bajade hon och sedan var hon för grining för att klä på (hon är lite sjuk).
Modellen kommer från Allt om handarbete, kommer inte på om det var februari eller mars numret men det var nytt nummer i alla fall. Jag har dagit bort dragkedjan och fickan på magen. Tyvärr så tycker jag att den är lite för bred upptill. Men midje mudden och kjolen är bra. Jag kanske ritar om mönstret och försöke igen.

Tyget är velor från mjuka tyger.





Hadde tänkt använda min nya fina pfaff till att sy täcksömmarna men det ville absolut inte sy i velor, det gick utmärkt när jag testade på e-slöjds trikå och på en annan grön velor men när jag satte de mot kanten på luvan så bara ville den inte mata in och tillslut blev det bara en knut under tyget  och tråde gick av. Efter en halvtimme med olika försök, med trådspänning, diffmating, pressafots tryck, samt att ha trätt om maskinen två gånger gav jag upp och tog fram tvillinnålen på min vanliga symaskin och gjorde jobbet där... &/&#¤%/&& så arg jag var!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0