En helt vanlig tröja

Ibland blir det bara en tröja. Köpte ett fint tyg från Mjukta tyger "Designat av Kamelot Design" det är så underbart mjukt och känns som superbra kvalitet. Så Sy jag sydde en vanligt raglan tröja i stl: 98 till min son, det blev svart mudd i hals och arm eftersom jag tydligen har slut på all mudd förutom svart vitt och cerisrosa! så då blev det svart.

Är sugen på att sy något roligt igen, något som är lite knäppt och färglatt... ska nog ta en tur i mina gömmor.


Sen är jag tvungen att vis den här fina overlockställninge som min pappa har gjort till mig, höll på att bli tokig på alla trådar som bara trillade hit och dit och försvann och barnen lekte med dem osv... ni vet säkert hur det är. Så jag berättade vad jag ville ha och min kära far plockade ihop lite saker han hittade hemma och nu så får jag plats med dem jag har plus det finns om jag vill köpa fler! Toppen!



ps. Idag slutade jag amma min dotter, känns lite konstigt. men det var naturligt, hon var helt enkelt inte intresserad, välling och mat är mycket godare. Men det är ändå lite konstigt men skönt. 9!½ månad blev det. 11½ månad ammande jag min son, fast då var jag ju redan gravid med min dotter så då slutade jag av den anledingen att jag ville ha en lite paus mellan barnen då jag inte ammade. ds.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jättefin, både tröja och ställning.

/Anna

2009-02-01 @ 14:40:40
URL: http://www.odandulky.blogspot.com/
Postat av: Doris & Assar

Fin tröja! Jag vill också ha en sån ställning! Hoppas det går bra med att sluta amma :-)

2009-02-01 @ 15:26:23
URL: http://dorisassar.blogspot.com
Postat av: Stina Lika Unika

Har oxå nyss slutat amma min dotter, runt jul. Hon är född den 24/4, så de är nog rätt lika gamla! Tyckte det var rätt skönt att sluta amma, ammade bara henne på nätterna, så att vi slutade innebar att vi slapp nattmatningen, och fick sova bättre! Så det var nog rätt possitivt för oss! Tiden går så fort, de små blir stora direkt! /Stina

2009-02-01 @ 21:53:01
URL: http://likaunika.blogspot.com/
Postat av: Stina Lika Unika

Ammade bara 1gång/dygn sista 2 månaderna, så jag kände inget alls i brösten, konstigt nog! Hoppas det släpper snart!

2009-02-02 @ 15:54:41
URL: http://likaunika.blogspot.com/
Postat av: Hea

För mig har det varit litet dubbelt det där med att sluta amma... Både lättnad och saknad. Kan fortfarande ibland sakna den där närheten och lugnet... Ammade mina barn drygt ett år vardera. Men nu är den tiden förbi. Min minsting är 3½ år...

Tröjan är jättefin! Både tyget och modellen.

Och vilken händig far du har! Toppenställning till tråden!

2009-02-02 @ 18:25:21
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0