landskapsklänning

Ja, alla syr i landskapstyget, men vad gör man det är ju sjukt snyggt. NU gjorde jag samma modell som min lila klänning, nedan men jag gjorde den i landskapstyget och ett orange melerat tyg.  Det andas verkligen 70-tal speciellt med den bruna mudden.





Modellen kommer från senaste ottobre och är i stl: 80 och ska användas av min dotter. Men jag kan tyvärr inte ha henne som modell eftersom hon är jätteförskyld och grinig och har feber så det får vänta till en annan dag.

Jag håller även på att sy en tåg tröja till min son som jag hoppas jag hinner klart i kväll eftersom vi ska till Tekninska museet imorgon och titta på modelljärnvagar som de har byggt i hopp, se här>>

Sen håller jag även på att sy den riktiga dopklänningen i linnetyg, det är så fint hoppas man inte gör något fel.
Sen gör det fortfarande ont i brösten trots att det är tre dagar sedan jag slutade amma. Trodde inte det skulle göra ont så här länge... suck!

Kommentarer
Postat av: Gisela

Hej! jättefiiin landskapsklänning. Jag har lånat ut min symaskin till mamma som ska sy upp gardiner, så nu är jag jättesugen på att sy nått nytt ;) Vi kanske oxå åker till tekniska museet i kväll om vi känner oss pigga. Fred är på dagis i dag.

Hörs o ses!

Kram grannen med stor G :)

2009-02-04 @ 09:07:20
Postat av: Hea

Landskapstyget är verkligen toppen. Har sett att det även finns som vaxduk.

Här är vi oxå förkylda (host & snörvel).

2009-02-09 @ 12:45:27
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0