Nya tyger och en tröja

Vad glad man blir när så härliga tyger dimper ner i lådan....

Så jag var tvungen att sy en tröja direkt, dottern sov och sonen tyckte det var helt okej att bara leka på golvet inne i syrummet. Han valde dock först tyget, fick välja mellan de som kom i lådan.



Det blev det gröna tyget.. egentligen valde han landskapstyget men det har han redan en tröja i så nu blev det de gröna flodhästarna, hade egentligen beställt turkosa oxå men de kom inte, så jag får väl göra en ny beställning.




Det är en vanlig raglantröja som jag i detta fall gjorde lite längre ärmmuddar på än jag brukar. tänkte först göra vita ärmar men hade ingen snygg vitt trikå som passade. Tror dock att tröjn blev för liten för min son... så jag får väl sälja den... och sy en ny till honom.

Kommentarer
Postat av: anna

Jättefin!

2009-02-12 @ 08:13:46
URL: http://www.odandulky.blogspot.com/
Postat av: Ett Tu Tre

Vilken härlig tyghög du har där - verkligen färgsprakande. Men jag läste din kommentar på min blogg med det saknade tygpaketet från Mjuka tyger, usch fy så tråkigt. Vad säger posten? Vad säger tjejen på Mjuka tyger? Det är ju trots allt en hel del pengar som bara gått upp i rök?! Jag vet att posten inte har nåt ansvar om man inte skickar rekommendeerat/försäkrat men det är ju inga små paket det handlar om, som bara skulle försvinna i hanteringen - någonstans har det ju hamnat. Här hos oss händer det lite för ofta att jag får grannarnas räkningar och annan post (och då är ändå den rätta adressen tydligt utskriven) Det får en att undra hur ofta ens egen post kommer i fel låda?! Och det har hänt flera gånger att paket som jag hämtar på postens utlämningsställe här i byn har varit lite trasiga. Bättre service från posten och brevbärarna skulle man faktiskt kunna önska sig. Hoppas verkligen det ordnar sig på nåt sätt.

2009-02-17 @ 22:05:57
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0