Blått set med byxor och tröja

Jag hade fått en beställning innan jul på en julklapp. En "släkting" till mig vill ha byxor och tröja i E-slöjds underbara blå tyger. Det skullev vara till en fyra åring och en 6 åring. Jag gjorde mina vanliga muddbyxor men gjorde de lite smalare (ingen blöja) samt la in en extra resår i muddlinningen i midjan så att de verkligen skullle sitta på plats under vilda lekar.

De blev samma sorts byxa. mörkblå högst upp och ljusblå längst ner vid foten. Sedan var tröjorna spegelvända. Den störra pojken fick mer mörkblått och den lilla fick mera ljusblått. Dock båda med mina spetsluvor!
Jag älskar verligen mina e-slöjdströjor, de är kul och lätta att sy nu när man gjort de små många gånger. Synd bara att e-slöjds tyg är så smalt.  Men kvaliten är ju underbar.


Har inte fått något svar hur de sitter eftersom de är i Miami... är lite nyfiken på om de blev bra, har inte sytt till så här stora barn förrut. Mest till 2 och 3 åringar....

Kommentarer
Postat av: anna

Oj, vad läckra! Tyget är ju underbart!

2009-01-03 @ 14:52:07
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Bustråden

Jättehärliga, de blir säkert nöjda, tycker dina tröjor med spetsluvor är så fina!

2009-01-03 @ 20:33:47
URL: http://bustraden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0