Sommar!

Nu har jag sytt en massa, men nu när jag äntligen sitter vid ett bredband så har jag ingen kamera och inga bilder, men oj vad jag sytt. Jag fick en beställning på 13 plagg och de har jag averkat, så det var roligt och nu håller jag på och filar på en velordräckt till en 8 åring som vill ha en lika dan som som lilla syster på 1 år. Roligt!
Men nu ska jag till Vansbro i Dalarna och bara slappa, utan el, rinnade vatten, och närhet till stan. Möjligtvis så tar jag med mig lite pärlor och tråd så jag kan göra lite smycken. Lite rastlöst lär jag nog annars bli. Men skönt ska det bli är bara lite orolig för resan dit, vi har inte åkt så långt med våra barn tidigare,så vi får se hur många stopp det blir på vägen.
Återkommer om en vecka med bilder på allt jag sytt...

Tack för alla kommentarer, ni är så snälla. Angående förra inlägget.
Smockklänningarna är superbra enkel modell, och går relativt fort att sy och sitter toppen på nästan alla barn! jag har aldrig varit med om att gummitråden går av, har träffat folk som köpte av mig förra sommaren och som kunde ha klänning även i år. Man bara snurrar upp gummitråden i underspolen, sätter trådspänningen på max  och sen kör man på med stynglängt 3 eller 4. Fast nu har jag även sytt en hel del singollor, efter ett mönster jag hittade i juni numret av allt om handarbete.
Glad sommar på er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Wow, vad mycket fint du har sytt!! Smockklänningarna är ju helt underbara!!!

2009-07-19 @ 06:33:07
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Hea

Hjälp! vad du är produktiv!!!

Såå fina grejer - på löpande band!

2009-07-19 @ 21:58:50
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Vad många fina grejer! Jag har klickat runt och känner stort förtjusning. Skulle det gå bra om jag länkar till dig från min blogg?

2009-08-02 @ 10:20:46
URL: http://odlingspysselblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0