Barnvagnsväska till systern min

Ja, jag vet att ni som följt bloggen sytt vet att inte hon får sy sina barnvagns väskor till föräljning men man får sy den för privat bruk utan att bli "stämd". av hon som var som dum att ta mönsterskydd på ett mönster som inte var hennes. Det står det i mönsterskyddslagen att man alltid får sy för eget bruk, trots mönsterskydd, så jag vågade på mig en förra veckan när min syster vill ha en till sin barnvagn.

Den här gången la jag till ett extra handtag för när man ska bära väskan till och från vagnen.
-förut brukade jag knäppa i hop de två små hantagen till ett långt men det var bökigt och blev inget snyggt, så jag testade en ny idé.
Min syster har sagt att det fungerat bra och att hon är mycket nöjd!

Tyget kommer från IKEA och fodertyget är ett Rosa lakan.

Framsida


Baksida
Här ser ni den långa handtaget som man kan bära väskan med.


Glömde loggan så den hamnade på ena "handtaget"


Det finns en innerficka med dragkejda så hon kan gömma mobil och
andra viktiga ting.

Väskan stängs med en tryckknapp. och har resår så att den känns lite stängd.
Jag blev faktiskt riktigt nöjd.
Hoppas att Sytt snart vinner sin kamp om mönsterskyddet, så hon kan
börja sälja sina fina väskor igen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Wow så läcker!!

2009-09-28 @ 07:43:26
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Beata

Vilken fin väska! Gillar väskan som skymtar längst till höger på din header. Har sytt en kjol i det tyget gröna tyget.

2009-09-28 @ 07:55:16
URL: http://www.beatablogg.blogspot.com
Postat av: Hanna K

Snygg! Blev läckert med det där tyget!

Postat av: Denise

Precis vad jag letat efter! Hoppas verkligen hon kan sy några snart igen, då ska jag beställa en!

2009-10-01 @ 11:20:07
URL: http://darthdenoo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0