moln mössa, stjärnmössa och en fyrkantig

Här kommer några mössor i all sin enkelhet. Rätt lätta att sy och välbehövlig när barnens huvud växer eller så tappas det bort mössor här och var.


Först ut en molnmössa (tyget kommer som ni nog vet från JNY design) älskar detta tyg, förutom att det är snyggt är kvaliten underbar! Denna har hamnat i bromölla på min systerdotters huvud, min son har även han fått en likadan. Båda fodrade i vit fleece.


Dottern min önskade sig en mössa som var grön mössa med stjärnor.
Och nu när jag bloggar om det står min son bredvid och talar om att även han vill ha en sån mössa med stjärnor och att jag ska stänga av datorn och gå och sy en sån till honom, nu! Så det vår väl bli så... tänkte bara blogga om en till mössa som är i prototyp stadium.

För innan jul sydde jag en drös med fyrkantiga mössor till julmarknaden och de gick sådär... tyckte jag. Kunde gått bättre men å andra sidan så hade vår julmarkand glömt att annonsera (har varit jättestor men... i år kom knappt några kanske några hundra istälet för ca 10 000 så det känndes snopet och stå där och betala en dyr peng och sen bara frysa om fötterna. Men gjorde istället nya bekanskaper med alla andra hantverkare för det enda vi hade att göra var ju att prata med varandra och titta på varandras grejer och vi köpte nog mer av varandra än man annars brukar göra så visst några fördelar fanns nog...

Just det mössan! Den är fyrkantig...




Jag vet inte...
dottern älskade den i all fall, den var ju mer sydd till mig för att testa men hon ville absolut ha på sig den och inte ta av sig den på flera timmar.

Kommentarer
Postat av: June

Vilka härliga mössor! Molnmössan är helt underbar och din nya modell ser härlig ut, tycker jag!! Ser fram emot att få se nya exemplar! =)

2010-01-23 @ 17:31:14
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Ett Tu Tre

Åhh, jag gillade den fyrkantiga modellen.

Och det där med barnen som har synpunkter på vad de vill ha - det käner jag igen ... lite gulligt är det allt.

De övre mössorna var förståss också fina.

2010-01-24 @ 13:14:31
URL: http://www.ett-tu-tre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0