Live bild på tunika

Så här kommer de om sydda rosa tunikan jag berättat om tidigare som blev alldelses förstor, så jag gklippte djärvt bort en bra bit i mitten av mönstret samt smalnade av ärmarna. Och den blev bra.





Hon var mycket nöjd med alla sina kläder, även linnet som finns in inläget nedan.

Sen har min syster fått lite kläder, hon har inte sett dem ännu, hon ska få den på söndag så efter helgen kanske det kommer lite live bilder, om de nu passar vill säga.

Den gröna tröjan med v-ring är ett provmönster, jag håller på att försöka hitta någon snygg modlle på omlott tröja för bomullstyger, så detta kanske inte är den perfektaste tröjan, men jag ska nog hitta den, jag tror att den kan vara lite för stor i v-ringningen men det får vi se på söndag, jag försökte prova de men det är INTE min storlek, upptäckte jag med förfäran halvvägsin in tröjan och kunde knappt ta mig ut... min syster är en 36 och jag är en stl: 40.





Mönstret är rätt enkelt, men kan bli snyggt och elegant beroende på vilka tyger och längder man använder.
Men som sagt är osäker på hur den ska sitta så jag sydde en t-shirt oxå som jag är rätt säker på att den sitte bra. Hoppas bara hon gillar tyget. Hittade den som en lite stuv bit på höstens syfestival i Kista.
Mönsteret är en t-shirt från ottobre




Jag blev nöjd hoppas syster min oxå blir det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag måste säga att du är ju grymt duktigt!

Så fina saker du syr...Har du mönster och går efter eller hur gör du, måtta själv?

Funderar på att sy en barnvagnsväska...Tänkte på de där knapparna man sätter fast, måste man ha något verktyg för att slå ut så de blir hål?(förstår du hur jag menar?)

Har tyvärr lagt ner min blogg av vissa skäl, men har en mail om du känner att du vill svara på mina frågor..förstår om du har fullt upp!=)

Vart har du beställt de där lapparna där de står upplandsgården?



tack för en trevlig blogg, den kommer jag besöka mycket=)



MVH Anna

2009-05-08 @ 13:45:23
Postat av: Åsa

ser bra ut! och när blev hon sååå stor?

2009-05-09 @ 18:37:53
URL: http://ozdeleau.blogspot.com
Postat av: Anna

Underbart snyggt! Jag älskar den lilarandiga tunikan!!

2009-05-12 @ 15:04:40
URL: http://odandulky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0