Utmaning - Syhörna

Såg på Ett tu Tre bloggs att hon visade upp sin atelje med en utmaning om hur andras såg ut, och jag tyckte verkligen är kul att få kika in i hur andras kreativa världar ser ut, och var de håller till. Är de i små skrymslen eller har de gott om plats?

Reglerna är:
1. Svara på frågorna.
2. Fotografera syhörnan hur bedrövlig den än är.
3. Skicka vidare utmaningen genom en kommentar i bloggen hos den utvalda.


Och jag väljer härmed att utmana alla andra sybloggare att anta utmaningen.

Vad gör din syhörna speciell?

Den är bara min, och jag har fått välja vilka tapeter utan att min man la sig i, där av de randiga tapeterna i alla världens färger, jag älskar dem, dock var det snyggare när jag började för då fanns inte så mycket  hyllorna och på väggarna.
Sedan får det se nästan hur stökigt ut som helst eftersom det är ett kreativt rum, nackdelen är att det är det första rum besökarna ser från hallen när man kommer hem till oss.

Vilka är dina bästa tips för en bra arbetsplats?

Se till att det är i ett eget rum, så ingen annan kan lägga sig i eller lägga saker på ditt bord. Se även till att ha både en fast strykbräda och ett stort arbetsbord där du får plats att både skära upp tyger och klippa mönster osv. Yta är alltid bra men ofta svårt. Sedan är det förvaring, många skåp gärna med dörr, så man slipper se röran samt att det blir mindre dammigt.

Hur skulle du vilja förändra din syhörna?

Jag vill ha ett bättre bord som är stadigt och rakt i mitten, jag har en jobbig skarv precis där jag skär. Samt mera stängda skåp, jag har många öppna hyllor.

Vad skulle du mer än gärna kasta ut?
Inget i nuläget, men jag skulle behöva sortera mina tyger och ordna upp alla andra pysselgrejer så att de blir mer organiserat, men jag syr hellre än städar har jag märkt.

Någon önskepryl som skulle göra din syhörna komplett?

Coverpro.

Vem skulle du vilja kika in hos?
Jag vet inte, alla, vill jag säga som ett tu tre, men kanske Rino, GOBLigobli , mamman pysslar, Barnligt Retro men självkart alla andra oxå, men då blir listan lång.


Ovan: Ateljen sedd från dörren




Sedan har jag lite minibilder som är klickbara som visar alla vrår och skrymslen.

Kommentarer
Postat av: Mamman pysslar

Kul utmaning! Den ska jag ta tag i så snart jag hinner.

Du har ju massor av plats!



Vart har du fått tag på tidningssamlaren på den 4:e minibilden?



Nu ska jag baka tårta :)

2008-09-14 @ 13:47:03
URL: http://mammanpysslar.blogg.se/
Postat av: GOBLIgobli

Vilken underbar systuga du har!! Tapeterna är rena energikicken, kan tänka mig att din kreativitet flödar därinne. :-D Ett jättehärligt rum! Tack för titten. :-)

2008-09-14 @ 14:44:05
URL: http://gobligoblisyr.blogspot.com/
Postat av: Helena

Vad fint du har! Det ser rymligt ut.

2008-09-14 @ 17:12:37
URL: http://lillofant.blogspot.com
Postat av: Lucia

Tack för berömmet, jag älskar verkligen mitt rum. Tidskriftsamlaren har jag fått av min man som tog den från skolan har jobbar på, när de stängde biblioteket, så sånt hittar man inte i vanliga affärer, tyvärr.

2008-09-14 @ 17:20:36
URL: http://uplandsgarden.blogg.se/
Postat av: Ett Tu Tre

Vilket härligt syrum du har! Jag gillar färgerna - det ser glatt och varmt ut (hmm, det blir ju lätt lite mörkt när man håller till i källaren, men vad gör man inte för ett eget rum?!).

Roligt att du antog utmaningen, det är så kul att "hälsa på" hos alla!

2008-09-14 @ 21:47:48
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: June

Men vilka UNDERBARA tapeter, jag förstår att du älskar dem!! De hade gärna fått sitta uppe i mitt syrum! Jag älskar röran hos dig - den är verkligen kreativ! Jag har också tänkt att anta utmaningen, har bara inte kommit så långt än.. Det är så himla kul att kika in hos alla!!

2008-09-18 @ 13:29:24
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Karin

Ett härligt rum, lika mycket i det som i mitt syrum.

Jag nappade på att visa upp min röra eftersom det ger några ideér att få titta in hos andra, så då får man ju bjussa på sin egen atelje. Mitt största problem med rummet är att jag syr hellre än städar.

Nu ska jag försöka lägga in bilder på min röra, datagurun är inte hemma i kväll och kan assistera om jag strular till det.

2008-09-23 @ 21:44:30
URL: http://karinpaosater.blogg.se/
Postat av: Noa04

Ett gott skratt!!! Vi har nog likadan tygsjuka! Jag har köpt massor med hyllplan på Ikea och vikit fint mina tyger...men varje gång jag skall skapa något så river jag ner ett gäng tyger och så ligger dom mitt i rummet i högar i dagar/månader:-)

2008-10-10 @ 15:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0