Tröjor i stl 86

Jag har haft det hektiskt... systra min har varit på besök från Bromölla i en hel vecka det har varit jättehärligt, känns lite tomt när hon har åkt tillbaka och saknar min lilla systerdotter Linnea... men vi ses nog snart igen. Skåne är inte så långt från stockholm egentligen men det är svårt att bara springa över och ta en kopp kaffe..

Sen har jag fått beställningar av föräldrar jag träffat på öppna förskolan, jätteroligt. Tre tröjor, två är klara och visas här under, det ska bli en tredje snart, en tunika med bilar på! Jag har även sytt en tröja till min systers kompis, en ett år present även de i stl: 86. och sen en tröja till min shop.uplandsgarden.se något nytt ska ju dit. Jag har faktiskt haft en del beställningar i min shop och det är jättekul! Men inser att vissa kategorier behöver fyllas på. det enda som saknas är tid.


de här ska till shopen! Svart trikå från E-slöjd och biltyg från mjuka tyger.


den här ska till en syrrans kompis i bromölla


den här är beställd av en mamma på öppnaförskolan.
Tyget kommer från mjuka tyger och är designat av kamelot design.


Gröna noshörningar från jotfex i söderköping, underbart tyg.

Alla tröjorna är sydda i ett raglanmönster som jag har tagit från någon ottobre tidninge men sedan ritat om eftersom dessa mönste oftast är förstora i halsen.


Sedan har jag sytt lite dregelhaklappar, dessa har plastad frotte på baksidan.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad många fina tröjor!

Härligt biltyg!

2009-04-02 @ 08:52:41
URL: http://minelos.blogspot.com/
Postat av: June

Oj, vad flitig du har varit! Jättefina grejer!

2009-04-02 @ 09:28:14
URL: http://www.junebacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0