Blått mjukis set


Ännu en beställning till en barnbarn detta från min vice rektor på den skola jag arbetar på. Alltid lite nervigt att sy till chefen tycker jag. Detta i stl: 104 tröja med matchade byxor.
Ja, jag vet tröjn har ni sett förr... men alla verkar gilla den och E-slöjds tyg är underbart att sy i och man vet ju att färgen och tyget håller tvätt efter tvätt så det känns bra att sy i.

Mönstret är mitt eget raglan tröja med luva och byxan är nog från ottobre från början, minns ej längre.


Som ni ser är jag förtjust i min coverpro och den sömmen hamnar på alla ställen jag kan hitta på. Fast här på midjan på byxan passar den perfekt. Jag har slutat att sy mudd i midjan på de lite större byxmodellerna och syr istället in en resår i midjan.



Kommentarer
Postat av: Helena

Jättefint set! Tycker alltid att det är nervöst att sy till någon annan :)

2010-01-11 @ 23:05:30
URL: http://lillofant.se
Postat av: June

Jättefint set och jag håller med Helena; det är alltid nervöst att sy till andra..

Hur länge har du haft din coverpro? Visst har du en pfaff coverlock sedan tidigare eller tar jag fel på person?

2010-01-12 @ 16:38:48
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Roblin / Linda

Känns verkligen som att du har fått din "grej" med den här typen av set! Man känner igen din tröja direkt när man ser den :D



2010-01-12 @ 21:20:19
URL: http://roblinroblin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0