Prinsessklänning


Fick en beställning på en söt liten klänning med tyll och gärna något mjuk uppptill Så jag gjorde som ett linne med rosa muddar och sen fick den två volanger i ett mönstrat rött tyll tyg och under är den fodrad med en mjuk fallande tyll i ljuslila. Då blev det lite rosa skimmer.
För att inte göra överdelen så svart gjorde jag en liten ros och sydda dit några vaxpärlor.
Den blev både söt och tuff tycker jag.


Mönstret är mitt eget. Tog en enkel linne och kortde av under bysten och gjorde en två volanger och en underkjol. Volangerna är kantade med rullfåll för att det inte skulle bli så klumigt.


Kommentarer
Postat av: aleisa

Och den då? Den är vackert som bara den. inbjuder till finaste kalaset, full med sagolika figurer och andra lustiga kriaturer. åh, vad vill vara såär lite och komma in den!

2010-01-11 @ 17:12:52
URL: http://www.madebymama.tk
Postat av: Nicolaiiris

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2012-03-02 @ 09:30:08
URL: http://nicolaiiris.blogcorporate.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0