Min overlock

Den är så fin min overlock men, det var ingen lätt match att lära sig trä den och alla inställningar. Det ingick dock en cd-skiva med hur man trär den och en hel video om hur man kan använda den... Jag ska titta på den idag.

Jag sydde dock lite igår och hej vad det går.... swooosh... så var man klar med en sida och det är så underbart hur den skär tyget, wow. Det går ju inte att misslyckas. Hålle nu som bäst med att lära mig skillnaden mellan 2-3-4 trådig overlock, fatlock, rullsömn osv... när vilken är bäst när..

Men det är såååå kul! Måste min son somna snart och sova länge så jag hinner sy massor!

Kommentarer
Postat av: Gekko

Är så avis på att du har en overlock att lära dig. Hoppas få en nästa vecka! Vad söta kläderna var!

2007-08-17 @ 11:55:46
URL: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Sy väskor i all ära, jag vill också ha en overlock!! Jag tror det är något som går :-D
Vilket märke och modell har du? Något du kan rekommendera?

2007-08-17 @ 14:35:51
Postat av: Lucia

Till Cecilia: Jag har en huskylock 910. Den är verkligen otroligt lätt eftersom den har en display som visar hur man ska ställa in den. Den ingår oxå en kurs på symaskinsgrottan och det är guld, då kommer man lära sig massor av trix.
Jag hade tur och fick en butik ex, så jag fick 1200 kr rabatt! Annars kostar den nästan 9000kr. Men Huskylock har en modell enkel för 3900:- Den är säkert helt okej den med.

2007-08-17 @ 17:48:53
URL: http://uplandsgarden.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Åh, så avis jag är på dig... hoppas att helgen varit bra!

2007-08-19 @ 21:48:11
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0