En par byxor och en trasig symaskin

Så har man släpat ut allt till ljusterö, tyger och maskin, tråd, sax osv... och så går symaskinen sönder...
Sömmen blir trasslig och knölar sig precis som den vill. Funker väl hjälpligt på byxor där sömmen är på insidan men blir till en mardröm på en snedslå... Så nu måste jag lämna in den och jag hoppas att de kan fixa den fort så att jag hinner sy lite till innan Ljusterö hantverks marknad... vill gärna ha lite mer än det jag har nu.
Annars får jag göra mer smycken och skålar i trådslöjd.

Här är i alla fall byxorna som jag han sy innan den började kajka ur totalt.
Jag håller oxå på med en klänning i samma tyg. Visst är det helt underbart.

image53


Här är även några av de smycken i trådslöjd som jag gjorde igår.
image54


Annars har jag varit på min mans museum och rollat andra lagret på väggen. Det kommer bli så snyggt. Just nu är min man och min pappa där och kaklar golvet. Det kommer bli snyggt, lite för snyggt egentligen för ett museum i en lada på Ljusterö.

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Lycka till med allt pysslande :)

2007-06-10 @ 21:45:20
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Conraddaniella

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-03-31 @ 11:09:42
URL: http://conraddaniella.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0