Fiskedam

Jo, jag sydde på en fiskedamm.
När vi firar midsommar där jag bor har vi en fiskedam för barnen och i år tyckte jag att vi skulle ha något roligare en ett gammalt lakan så jag letade igenom lite rester och hittade ett halvt blått lakan som blev perfekt som hav och sedan zick-zakade jag på en massa fiskar.
Den är inte så noggran med tillräcklig snygg för att göra fiskedammen lite roligare.

image48


Sen måste jag även ha med en bild på min supersöta son när han undersöker blommorna på tomten.
Han älskar att krypa omkring bland gräs och blommor. Om en eller annan hamnar i munnen är det bara en bonus.

image49

Jag, gjorde tyvärr inget speciellt på nationaldagen förutom att jag och min syster tog årets första dopp i havet.
Det var underbart, säkert 17°c och solen sken och det var SOMMAR!
Har ni tagit årets första dopp?

Kommentarer
Postat av: Marika

Vilka fina foton du tar. Jättekul idé med ett eget fiskedammslakan också! Superfint!

2007-06-06 @ 22:55:19
URL: http://odlingspyssel.blogg.se
Postat av: matilda

fräck fiskedamm! Blev inspirerad att göra en själv (fast till ett 20+ kalas) :)

2007-06-06 @ 23:21:00
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Karin

Tack för tipset om Indiskaklänningar. Måste kolla upp. Vill ha en fin klänning men samtidigt en klänning som jag kan använda sen.
Gullig son! Min son är likadan, han gillar maskroser så nu har vi slutat klippa gräsmattan, ha ha ha!

2007-06-07 @ 07:21:56
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Ulla

Visst är det härligt att sommaren har kommit.
Men kom och bada i Gruckåtjärn istället, där var det mellan 20 - 25 grader varmt i vattnet i går. Jätteskönt.

2007-06-07 @ 18:17:00
Postat av: art[e]fact

Åh, vilken underbar bild på din son! Nja, jag tog ett halvt dopp igår, men fortfarande är det lite kallt för min del... :)

2007-06-07 @ 22:36:31
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Cecilie White

Vilken fin blogg, Jenny! Kolla din e-mail!
Kram,
Cecilia

2007-06-08 @ 20:57:41
Postat av: Gisela

wow vilket tjusigt fiskdamsskynke, det förhöjer ju själva fiskandet helt klart :)Söt liten klänning oxå. Vad härligt med bad. Jag har inte lyckats komma i ännu, men Lasse badade i Garnsviken i förrgår...var "bara" 21 grader. Söt-Rasmus bland blommorna.
Vi hörs o ses. Kram

2007-06-09 @ 21:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0