Fullt upp hela dagen

Pust nu är klockan 11 och nu har jag tid att sy men orkar jag.... knappast.

8.10 ringer klockan men både jag, min man och lillkillen somnar om.
8.45 orkar jag mig upp ur sängen och lillkillen börjar röa på sig
9.55 är vi påklädda och på väg ner.
9.00 lillkillen får lite tutte och sedan packar jag väskan och letar efter mobiltelefon, nycklar, ser till att allt är med och plockar in allt i bilen för att sedan klämma ner lillkillen i bilstolen.
9.15 ropar puss och hej till min man som har tagit sig ner på bottenplanet. (han börjar 9.30)
9.50 är jag på min gamla arbetsplats för att träffa gamla kollegor och alla mina elever ( Jag var lärare i en 3:a innan mammaledigheten)
11.00 lunch på skolan och fika i personalrummet. Sonen min charmar alla när han gör varv efter varv på golvet i personalrummet.
12.10 säger hej då till min gamla klass och önskar alla dem en glad sommar.
12.25 är hos min farfar och hälsar på. Min pappa är oxå där.
12.45 Fikar på altanen och njuter av det vackar vädret.
13.50 rullar i bilen hem.
14.20 hemma springer över till grannen som ska vakta sonen.
14.30 sitter på gräsklipparen och klipper våra 3000kvm stora gräsmatta (önskar verkligen den mycket mindre eller helt täckt av mossa, det är grönt och skönt.9
15.55. Klar! Lillkillen sover så jag passar på att åka och handla medan han sover i trädgården hos grannen.
16.30 bakar en rabarberpaj till mig och en till grannen som tack.
17.30 Matdags för både sonen och mig.
18.00-20.00 paus framför tv och lek på golvet med sonen
20.30 sovdags för lillkillen
21.00 städar badrummet och hallen.
22.00 pratar med min man i telefon (jobbar på bion)
22.40 städar köket
23.00 sätter mig vid datorn för en lite paus. Sonen sover fortfarande. härlig

Funderar dock på att klippa ut lite mönster så att jag kan ta med mig till Ljusterö, ska var därute i tre dagar, hinner kanske sy något där... eller ska jag passa på att bara vara ledig...

Frågan är kan jag verkligen ta det lugnt och inte göra något?

Ni som känner mig.   NEJ! jag kan nog inte ta det lugnt.

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Oj, vilken dag! Men kanske att du kan ta det lugnare idag? ;)

2007-06-05 @ 10:42:00
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0