Lååång promenad

Nu är vi ute på Ljusterö och idag har jag och min mamma varit ute och gått i lite drygt 2½ timme.
Det var strålade sol och en svag bris. En supertrevlig dag helt enkelt. Vi gick fram och tillbaka till min mans museum. Björklidens Gårdsmuseum. Om ni har vägarna förbi Ljusterö i sommar kom förbi - jag säljer mina smycken och barnkläder där. Eller varför inte ta en koppkaffe och titta vår vackra bruksföremål.

Stormen i fredags
Men för tal om annat. När jag åkte ut till Ljusterö på fredagseftermiddagen fick jag svar på varför vi hade haft strömavbrott (det tror jag i alla fall). Ca 4 km från där jag bor låg det resterna av ett träd som fallit över vägen. En stor gran och man såg att ledningarna var mycket skadade. (Se bild)
Vinden hade i alla fall mojnat något men det blåste fortarande lite - inga stormvindar men lite.

image46

Jag kanske skriver något imorgon, söndag men vi får se när jag kommer hem från Ljusterö. Det är lite jobbigt att uppdatera från Ljusterö eftersom modemet är sååååå långsamt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0