En klänning och en väska

Igår kväll var jag supertrött men kände ändå att något måste bli sytt eftersom jag inte fick göra något i helgen.
Jag ville gärna se om jag kunde sy en väska så jag provade och den blev okej.
image9

Den är fodrad med rött tyg och har ett röd snedslå eftersom jag inte kom på hur man skulle kunna göra det snyggt utan. Kom gärna med tips!

Idag när min lilla pojke tog sin förmiddags tupplur började jag sy en liten klänning - att sälja eller ge bort (min son ska inte ha den). Jag ville göra en annan typ av förklädes klänning än jag gjort tidigare så jag ritade om ett gammalt mönster och så blev det där här. Tyget är en gammal gardin och spetsen hittade jag i en låda från min ungdom. Den blev rätt söt - men är inte hundra nöjd.
image11


Den sista bilden är på kroken som jag gjorde ute på Ljusterö. Den blev förstor upptill - ska göra några till i veckan när jag varit och handlat ståltråd. Har slut på både profiltråd och najtråd. Tur att Claes Ohlsson finns!
Skriva gärna en kommentar och kom med idéer.

Kommentarer
Postat av: Din Man

Min köksgardin!!

2007-05-21 @ 23:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0