En väska

En av mina bästa kompisar fyller år imorgon och jag har nästan inga pengar så jag tänte hon får något jag gjort istället. Hon får även 7 meter rött sammets tyg och 6 meter svart som hon kan ha i sin studio när hon fotar. Men sen får hon oxå en väska av mig.

image208

Den är sydd i svart jeans tyg och rött bommulstyg som jag har försärkt med viseline. Mellan fodret och yttertyget har jag sytt ett tjock tyg så att den blir lite stabilare. Jag vet att man ska ha bommulsvadd men jag har inget och har inte råd att köpa just nu.

Jag har en fick inuti som har dragkejda och en kardborre ficka bakom. Väskan stängs med en tryckknapp. Tryckknappen var lite ful på baksidan så över den sydde jag min logga.

Väska blev lite smal men jag är nöjd. Hade inget mönster den här gången utan gick lite på känsla och det funkade bra. Jag har sytt upp botten så att den är platt.



Börjar få kolla på väskor nu, så det blir fler. Men jag kan tyvärr inte lägga upp några av dem på bloggen förren efter jul efter som de kommer bli julklappar till nära och kära.

Kommentarer
Postat av: Florin

Verkligen en jätte snygg väska!

2007-11-22 @ 20:23:25
URL: http://florinpysslar.blogspot.com
Postat av: Lucia

Tackar!

2007-12-03 @ 12:47:16
URL: http://uplandsgarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0