Min julmatta är klar

Nu har jag så äntligen fått åka och hämta min julmatta som är nedklipp. Igår knöt jag fransar och klippa loss alla trasbitar som stack ut så nu är det klar för leverans till min mammas kompis som har beställt den.
Nu kan hon lägga upp och njuta av den hela december!

Den är 3 meter lång och 80 bred.
Vävd i tuskaft i en svart varp.


image207

Nu när jag är klar med den så blev jag så sugen att väva lite till. Måste ta mig tid någon mera dag innan jag går tillbaka till jobbet efter jul och innan magen blir för stor så den slår i vävstolen.
Grannen min har beställt en grön/blå matta till hennes kök så den ska jag i alla fall göra.

Önskar mig oxå en egen liten vävram som jag kan ha hemma och väva små tavlor och löpare. Jag kan om jag vill montera upp en egen vävstol hemma men de är ju så stora, och det är inte så lätt att sätta upp en vävstol, många trådar som ska på rätt plats. Bättre är det att väva i en vävstuga med duktiga tanter som kan hjälpa en.

Kommentarer
Postat av: Ida

HELT fantastisk matta!

2008-01-22 @ 22:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0