byxor i manchester

image159

Dessa byxor var lite krångliga att göra. Det skulle ha varit mudd i midjan, men jag hade ingen mudd som var i rätt färg så jag tänkte jag gör en dragsko istället. Det blev så där. Jag får nog dra in en bred resår samt en bättre rem i midjan så kanske det blir bättre.

Tyget är en röd manchester från 70-talet och det orange tyget är ett kraftigt bommuls tyg från IKEA. Jag har användt en svart snedslå i midjan för att dölja en ful söm men märkte efteråt att det blev en snyggare övergång.

Mönster: det är mitt eget och det är väl så där. Lite för lång i benen, jag får nog dra in en resår i foten. Har inte sytt ihop sömmen ännu. knälapparna kom på lite olika höjd men det märks bara när byxorna läggs ner, syns ej på barnet.

Kommentarer
Postat av: Prebenolivia

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!

2010-06-17 @ 10:48:57
URL: http://prebenolivia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0