Det blev många byxor igår

Jag var idag och hälsade på min goda vän och fotograf Åsa Ånfalk-Deleau som har sin studio vid Odenplan i Stockholm för att fota min son. Men hon hade oxå sagt att jag kunde ta med mig lite av min barnkläder så kan hon ha dem till försäljning där. Så jag passade på och sydde ett par eller rättre sagt fem stycken igår kväll. (Ska sägas att jag hade klippt till dem dagen innan).

image165

Jag passade även på att fixa till några av mina byxor som jag sytt i somras men som var allt för höga i midjan pga av nybörjar misstag. Jag kunde även sy om några av sömmarna med min nya overlock vilket gjorda att de blev mycket, mycket bättre.

image166

Så jag hoppas verkligen att någon vill komma och köpa min kläder.
Åsa fick 9 klänningar och 14 byxor så förhoppningsvis
kanske jag får lite extra pengar till jul.

I vilket fall som helst så fick jag en beställning av Åsa på tre stycken tomte dräkter i olika storlekar som barnen kan fotas i samt stickade tomte-luvor. Så nu har jag att göra. Jag hittade dock en söt liten tygbutik vid Odenlan som hette Dollys tyger som hade det mesta till mycket bra priser. De hade säkert 40-50 olika muddväver i gud vet hur många färger! lycka!

Kommentarer
Postat av: Jes

Oj Oj Oj va byxor, jättefina allihop. Lycka till med försäljningen.

2007-10-18 @ 22:32:51
URL: http://manmademm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0