en rund väska

Det här var en väska jag snodde ihop på någon timme medans sonen sprang runt benen och drog ner allt i ateljen på golvet men det var det värt för det blev en suvären present. som blev klar fem minuter innan vi skulle åka på kalaset.

image175

Tyg: kommer från IKEA och det skulle varit en fyrkantig väska men eftersom mönstret inbjöd till att göra den rund hade jag inget val än att följa formen. Den är fodrad med ett orange tyg från samma ställe.

Mönstret: finns egentligen inget utan jag bara klippte och sydde.

Banden är flytfäst band och rätt sköna att hålla i. Det finns en liten öppning upp till som stängs med en tryckknapp.
Den blev rätt läcker så jag gör nog några fler i den här modellen.

Kommentarer
Postat av: Botilda

Fin! Vad är flytfästband för nåt? Är väskan helt platt, eller har du fått till någon "botten"? Helt klart inspirerande ;-)

2007-10-23 @ 18:44:50
URL: http://www.tildetextil.blogspot.com
Postat av: Lucia

Väskan är helt platt, jag gjorde ingen botten för det skulle förstört mönstret. Det är likadan på båda sidorna. Den är perfekt att ha på axeln ligger perfekt
längst sidan på kroppen.
Flytfäst band är en plastband som man t.ex kan ha som midjeband på flytfästen. Det hette helt enkelt så när jag köpte det. Den är rätt mjukt och följsamt i handen. Går dock ej att stryka på som jag tyvärr upptäckte... smälte som smör.

2007-10-24 @ 12:07:14
URL: http://uplandsgarden.blogg.se
Postat av: Joachimjeanette

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2010-01-19 @ 14:04:54
URL: http://joachimjeanette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0