nu e det jul igen....

Förlåt jag vet att jag är tidig...

image171


 

Det kanske känns lite fel att sitta och sticka julmössor i oktober
men om man fått en beställning så har man.
Det är till min vän som är fotograf och de flesta börjar ju ta
sina julkort redan i november så då måste hon ha sina saker i tid!

Jag håller oxå på att sy tomtekläder men har hittils bara sytt en
tomtejacka i stl. 110 känns dock lite stor.

image174

Tyg: Röd velor från Dollys Tyger på Odenplan (stockholm)
samt en lurvit vit tyg från samma ställe.

Mönster: kommer från sy till barnen 5-12 år och är mönstret till
morgonrock som jag har kortat av lite. Tycker att den blev lite större
än stl. 110 som den är sydd efter men en morgonrock / tomtedräkt
ska väl vara lite stor antar jag.

Dräkten ska få matchade byxor men vit mudd och en skärp.

Kommentarer
Postat av: Matilda

De är jättefina. Och julen är snart här..

2007-10-20 @ 13:07:19
URL: http://mattieblanchard.blogg.se
Postat av: Åsa

kul! att du redan hunnit fixa så mycket! du e så gullig du!

2007-10-20 @ 21:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0