Otrolig mängder tyg

Idag kom min pappa förbi och sa att han hade massor av saker till mig.
Jag vet inte om ni hr hört talas om Kellerman, hon drev en tyg kedj här i sverige i en massa år, sålde mest dam kläder och rätt dyrt men hon var väldigt duktig. Nu är hon gammal och hon håller på att flytt och ville nu tömma och slänge bort sin saker. Men det är svårt att slänga bra saker så nu har hon gett mig lite tyger...
(Hon har sommarställe bredvid mina föräldrar, så hon vet om att jag syr..)

Så nu har jag fått ca 40 meter röd sammet, och säkert 30 meter svart, lika mycket blått och kanske 10 meter grön sammet.

image177



Jag fick även tre lådor med ny design kläder som inte blivit sålda.
Tyvärr lite tantiga men några av byxorna var riktigt snygga.
Ska kolla igenom det ikäll när lillkillen somnat.

Det är otroligt! Har ni några ideér vad jag ska sy förresten?
Barnkläder känns lite fel, det blir väl någon klänning eller kjol till mig
men något annat?

Min man har önskat sig ett draperi till hans biograf på Ljusterö så det lär det bli av det röda tyger men det går knappast åt 40 meter. Duken är nog inte mer än 3 meter bred och 2 meter hög...

Kommentarer
Postat av: Jessica

ja jösses vad gör man av så mycket tyg?
Tyvärr inga ide´er. Du kanske kan sälja till nån bloggare eller byta tyg med nån?

2007-10-25 @ 07:54:44
URL: http://www.klockarbarn.blogspot.com
Postat av: jes

OjOjOj va tyger, detta är vad jag kallar en "florinare" gud va kul. Grattis till alla tyger

2007-10-29 @ 11:19:49
URL: http://[email protected]
Postat av: Idarfilippa

Cool site ... I like it :)

2008-12-16 @ 11:24:36
URL: http://idarfilippa.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0