Resultatet från sykursen

I Lördags var jag på en halvdags sy-kurs på symaskinsgrottan i täby. Det var jättekul även om läraren inte var den mest organiserade. Vi fick sy en väska och jag lärde mig faktist massor av bra små saker. Jag fick äntligen till ett bra blixtlås, en bra innerfick i en samt en massa andra små praktiska saker som man inte tänkt på.

image181

Väskan är gjord i lila linnetyg samt mönstrat och bommuls tyg och lakansväv.  Jag har strykt på viselin på alla delar plus att väskan är fodrad med ett bommulsvadd för att göra den stabilare.

image182

Jag sydde två innerfickor (egentligen fyra). Jag sydde två fickor med blixlås och gjorde en ficka med kardborr bakom, otroligt praktiskt och smart må jag säga.



Väskan stängs med en liten flärp med ett karborr band, man skulle kanske lika gärna ha en tryck-knapp för en säkrare stäning men det här blev rätt snyggt och enkelt.

Väska tog tid att sy, omkring 4 timmr, kanske för att läraren var så oförbered, det var första gången hon gjorde den här väskan men en grupp men jag ska nog försöka mig på den eller en liknade hemma igen. Kan ju bli en bra julklapp till någon släktning. Men den här behåller jag själv.

Kommentarer
Postat av: elaina

Hej!

Din väska är ju jätteläcker, inspirerande blogg överhuvudtaget. Länkar till Dig å går å syr en väska i detta nu...

=o)

2008-11-09 @ 11:58:54
URL: http://www.elaina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0