nya byxor

image136

Den blev en ny velorbyxa, denna sydde jag nästan uteslutande med
overlocken. Jag testade att denna gång sy dit muddarna först,
innan jag sydda ihop byxorna. Jag brukar annars sy dit dem sist.
Jag blev väl si och så nöjd, tycker nog bättre om mitt sätt även
om det inte är så man ska göra enligt alla sybeskrivningar.
Men jag gör det som blir snyggast för mig.



Dessa rosa byxor är sydda av en tröja jag hittade på indiska rean.
Det är en mjuk rosa trikå. Den hade en liten spindel på magen
som jag med nöd och näppe fick med på byxan.
jag gjorde en kantavslutning med rullsöm på overlocken vid foten
och en smalmudd vid midjan.
Eget ritat mönster. Har ej testat på någon barn..

image138



Sen stickde jag en liten mösa framför tven härom kvällen
men eftersom jag inte hade någon stickbeskrivning blev den för
liten för min son. Kanske för en liten bebis under halvåret?



image143

Här är även födelsedgsbyxorna, jag sydda till min
grannes barn när han fyllde ett. De är sydd i Jeans
och så fick han sitt namn på benet.
Jag har fått hör att de sitter bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0