Äntligen kan man blogg igen.

Fast det har varit lite skönt med ett upphåll, hoppas allt kommer funka bättre nu.
Jag har fått lite gjort men inte mycket, graviditeten sätter sina spår med bara två veckor kvar. Jag är lite trött måste faktiskt medge det.

I lördags var jag på antik och samlarmässa och hittade lite roliga tyger. De två till höger är mina absoluta favoriter, jag vet att Rino har haft det längst till höger och jag blev tokkär när jag såg det på hennes blogg och blev så glad när jag hittade det. Det var dock inte billigt på en samlar mässa men vad gör man...

image328

Sen har mina namnband kommit, hurra.
Jag vågade beställa hela 200 stycken. det blev svarta med röd text.

image329

Namnet Uplandsgården kommer från det faktum att vårt hus heter så.
När vi flyttade in här fick vi reda på att huset varit pensionat på 60 talet och löd då under namnet Pensionat Uplandsgården så även när huset inte längre var pensionat var både husets namn och adressen Uplandsgården. Dock i och med 2004 blev det ju lag på att alla hus ska ha vägnummer så nu har vi både ett vägnummer och Uplandsgården som adress.

Huset har även varit cementfabrik och vårt garage är en gammalt hus från de gamla Klara kvarteren, som förra ägaren plockade ner när de kvarteren revs och ställde på vår tomt. Det är otroligt vackert med alla knutar och stockar.


Kommentarer
Postat av: Bella

Hej mitt namn är Bella. Jag kom in på din sida av en slump och måste säga att jag verkligen älskar alla dina kläder och dyl. Men jag ville även fråga vart du beställt dina namnband? Mvh Bella

2011-04-10 @ 21:28:43
URL: http://ceisabelle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0