Jeans till sonen

Så är man tvåbarns mamma, och det är lite mer att göra än tidigare märks, som tur var finns ingen svartsjuka ännu från sonen, mot lillasyster så det får vi hoppas håller i sig.

Jag önskar att jag hann sy mera, det ligger projekt och väntar både bredvid symaskinen och i mitt huvud.
Jag har sytt en till byxpåse till lill-tjejen men glömt att fota. Dock har jag fotat min son när han har sina nya jeans som jag sydde till honom.
Det behövs lätt ett par tåliga men mjuka byxorn nu när våren är här och han springer runt på tomten och leker med allt som kommer i hans hand.

image377

image378


Byxorna är sydda av en gammmal strech kjol som jag fått av syrran. Jag använde mig av de färdiga sidosömmarna och gjorde sedan som ett par vanliga muddbyxor, smalade dock av dem för att få en mer slimmad och coolare look på dem. Sydde även på knälappar som tyvärr kom lite under knäna märkte jag dagen efter, så är det när man syr när barnen sover.
Hoppas jag hinner och orkar sy ett par till, han behöver några stycken, så mycket som han leker, gärna kanske hängselbyxor, så de sitter på plats ordetligt.

Sedan håller jag på att laddar till nationaldagen då jag har fått ett stånd gratis av kommunen. Alla hantverkare i Vallentuna får tydligen sälja gratis på nationaldage, vi får ett stånd av lions med tak och allt och så får vi stå mitt på gågatan i vallentuna centrum. Jag menar, vad kan man förlora på det. Måste dock hinna utöka mitt sortiment med lite fler väskor och tröjor, har ju några handväskor och massor av muddbyxor men lite mer varierat vore kul, plus det är ju alltid intressant att se vad som går..


Kommentarer
Postat av: gulligan

Vilka häftiga muddisar! Kul med återanvändning!

2008-04-30 @ 09:31:41
URL: http://gulligan.blogspot.com/
Postat av: Kia

Grattis ! Vad roligt med en lillasyster! snygga brax...sonen verkar digga dem :-)
Vad roligt att sälja på nationaldagen....det kommer att gå hur bra som helst tror jag!

2008-04-30 @ 11:49:50
URL: http://barnsligtretro.bloggsida.se/
Postat av: Ett Tu Tre

Jeanstyg är tacksamt att återanvända då det ofta håller bra för lite hårdare slitage. Och det med två barn, för mig var den största skillnaden att det blev en oerhörd massa mer tvätt, men så var tvåan en liten kräkbebis. Men jag tycker fortfarande att tvätthögarna eskalerar med varje barn på ett sätt som verkar totalt ologiskt.

2008-05-01 @ 10:49:01
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: June

Byxorna blev jättebra! Riktigt tuffa! Jag gillar att du satt namnlappen över ena knät.

2008-05-01 @ 17:18:18
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: á Yeliqa

Åh så tuffa byxor:) Jag gillade också sättat du satte namnlappen på

2008-05-01 @ 21:59:15
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0