Sytt en skötväska

Tänkte att den lilla nya ska få en egen skötväska och jag satt och bläddrade i Cool Baby (boken) och fick syn på deras kombinerade skötväska och skötbord och tänkte, den var ju läcker.

Så det var bara att leta upp alla små restbitar och stuvbitar som fanns. Jag hittade även en snygg vaxduk på Åhlens som jag gjorde till själva sköttdelen, eftersom den går att torka av enkelt.

image369


Applikationerna i gult och grönt som sitter på fickorna ska jag skriva med textilfärg, innehållet T.ex. blöjor, leksaker, salva, våtservetter. Detta kunde man göra innan man sytt ihop den, men jag var osäker på hur jag skulle packa den.



Om ni tänker göra en lika dan, tänk på hur ni placerar fickorna så att det går att vika ihop den när den ska bli en väska. Jag har lagt den klargröna fickan precis på vikningen så när man har något hårt i den t.ex en salvtub, blir det svårt att vika ihop den....


image373

Det var svårt att få dit snedslån eftersom det var så långt runt och på vissa ställen lite tjockt. Det är ju en baksidan och framsida plus ett tjockt foder tyg, så att det blir lite mjukt och stabilt på samma gång.
Jag har sytt dit knappar som dekoration, blev lite trist med bara handtagen.

Men allt som allt är jag mycket nöjd och har testat att packa den med både, blöjor, våtservetter, extra kläder, salva, leksaker och en liten handduk. Perfekt för den lilla bebisen helt enkelt. Bara jag får testa den snart.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej!

Fortfarande ingen bebis.... vanter hela tiden spant pa ett sms, fick ett i natt och hoppade ur sangen for att se om det var fran er... men det var Malin som inte lyckats boka om var tvattid...

bara 1,5 dar kvar i Mexico, kanske tom hinner hem till babyn kommer! varit jatteharligt har, ska visa bilder och beratta sen! pa tisdag vantar 11 timmars flyg, 6 timmars vantan i Frankfurt och sen 2 timmars flyg till...

Massa kramar! tanker pa dig!

2008-04-14 @ 00:27:12
URL: http://www.ozdeleau.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0