Min mammas klänning

Den här klänningen är sydd ur en av allt om handarbetes mönster från våren, april tror jag att det var.
Jag valde ett tunt bommulstyg som är lite blankt i kvaliten, det föll alldeles underbart. Tyvärr så tror jag nog att jag sydde den en storlek för stor til mamma.





Det gick väldigt bra att sy den, livet (besparingen) var svårast med alla veck, dragsko och knappar men med lite mek så fick jag till det, höll dock på att misslyckas med knappen och viktningen runt, så det blev att sprätta och sy igen...
Annars gick allt lätt. Mamma tyckte om den, speciellt ärmarna tror jag och besparingen. Men som sagt den kunde varit en storlek mindre.

HÄr är även en bild på en av mina beställare, vår granne som ville ha en smocklänning i en kortre variant så hon kunde ha den till leggings. så det fick hon!


Ps. hon hade fått låna sin mammas smink på förmiddagen
och viste inte att hon skulle bli fotad till nätet, hon brukar inte ha smink offentligt...

Nu har jag några mer vuxen projekt på gång, en tröja till en tjej som fyller arton om en vecka, en känning till mig som är klar fast inte fotad, sedan en tunika till mig, en till mamma och en till syrran men sen måste jag verkligen börja sy lite barnkläder, ska ju bli moster om fem veckor... spännade.

Kommentarer
Postat av: Ett Tu Tre

Snyggt med det veckade livet, din mamma måste ha blivit glad för sin fina klänning. Och vad mycket du verkar hinna sy. Fina klänningar i inlägget här under (jag har sett och läst fast inte kommenterat tidigare, har lite ont om tid ibland och då hinns kommentarerna inte med).

Jag har en nominering (en uppskattning) till dig på min blogg.

Ha en trevlig helg!

2008-08-29 @ 22:20:54
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0