så blev julmarknaden

Nu så har jag slappat under julen, tagit det lugnt, inte sytt... jo ett par byxor till lillgumman, hon hade inga röda muddbyxor till julafton så dem slängde jag ihop i väntan på släkten. Men annars har maskinerna fått vila och jag med. Men nu täntke jag visa lite av det jag sydde till marknaden.
Den gick dock sådär.... det var fint väder men lite kallt och snålt. Det var ju bara tre dagar innan jul så många hade redan handlat många klappar så det var tomt i plånboken, det var oxå dagen innan lön så det var oxå en anledning till att hålla hårt i plånboken men jag delade ut många visitkort så jag hoppas på beställingar i vår. Jag har ju planerat att få igång mitt webbshopa lite bättre. Den är lite rörig och det är svårt att besälla. Det är lättare om man bara kan klicka och piff så är det gjort!  Min man ska hjälpa mig han är ju datanörd, gillar programvaror och att programera. Jag gillar layout och slutfinischen så vi kompletarar i alla fall varann perfekt.





Det jag sålde mest av var mina dregelhaklappar, ett tips jag fått från en förälder på öppna förskolan jag sålde nog 20 stycken av de 24 jag sydde så det var bra, jag tog väl ett bra pris kanske.. 1 st 40 kr 3 för 100kr men det är ju kul att sälja...


De är sydda i dubbeltrikå, enfärgad på baksidan, i lite olika färger, grön blå, vit svart. Försökte att inte göra någon lik den andra. De är sedan overlockade ihop med en synlig overlock. Tog röd overlock på hälften, tyckte det var fräkt. Sedan sitter de med en tryckknpap i nacken.  De var faktiskt rätt kul att göra. Vanliga haklappar med snedlå är skittråkiga att göra. Men att sy med overlocken var bara kul!


Den här tröjan var en beställningströja som blev uthämtad på marknaden, min son skulle nog gärna behållt den själv.
Den fick som första tröja mina nya lappar i halsen med tvättråd.



Kommentarer
Postat av: June

Åh, vad mysigt det ser ut, vilket fint stånd du har! Håller du med det själv? Mina marknader gick inte heller så himlans bra, jag tror att krisen satt sina små spår. Flera andra trodde på det dåliga vädret och precis som du, så tror jag att folk redan hunnit köpa sina klappar och pengarna tagit slut. Det skulle vara intressant att se hur du prissätter, det är så himla svårt, tycker jag! Om du vill jämföra, maila gärna så kan vi ta det den vägen!

2008-12-30 @ 09:24:25
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Hea

Ja, det ser verkligen jättefint ut, marknadsståndet med alla dina fina saker!

2008-12-30 @ 10:56:35
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0