Ny hobby - TOVA

Igår insåg jag att det var symässa redan på lördag! Hurra!
Men så kom jag ihåg att jag köpt en påse med ull som jag inte testat som jag nog borde testa för och se om det är roligt i så fall ska jag nog köpa mer.
I går kväll så tovade jag ihop med första halsduk. Gick så där - läste fel i intruktionen till såpa vattnet och hade för lite såpa. Men det gick tilslut i alla fall.

Först försöket!!!
image269



Sedan vaknade jag redan klockan sju imorse (gick och la mig kvart över ett). Min man och son sov djupt och jag låg bara och vände och vred på mig och bestämde mig för att gå upp och göra ett nytt försök...
Jag la upp fyra lager ett och varje håll och stänkte på mitt såpa vatten, denna gång med rätt mängd såpa.



Färgerna gör sig inte riktigt, den röda blev så konstig i solen.

image273


Det blev även en liten duk som antagligen sys om till väska.

image274


Men det var hur kul som helst och inte så svårt, så nu ska jag absolut köpa mer ull, och göra mer, vill mest av allt göra en mössa men det verkar lite mer krångligt.

Kommentarer
Postat av: jes

Vilka coola grejor du tovat, vist är det roligt :)

2008-03-07 @ 14:44:43
URL: http://[email protected]
Postat av: jes

Vilka coola grejor du tovat, vist är det roligt :)

2008-03-07 @ 14:45:14
URL: http://[email protected]
Postat av: Catogina

I love this page.

2010-09-28 @ 09:11:12
URL: http://catogina.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0