Tunika till mig

Har äntligen lyckats sy något till mig själv.

image227

Det blev en tunika i ett tyg som jag haft ett tag.
Det var en enkel modell som skulle passa både
gravida och andra.

Det var knepigt först eftersom man är van att sy till små människor
men efter att läst beskrivingen ett par tre gånger och sedan klippt
ut alla delar,  vågde jag äntligen börja sy.

Mönster: Allt om Handarbete något av höstens första nummer
(återkomkmer med info)
Jag kortade ner klänningens längd så att den slutade ovan mina knän.
För övrigt var den otroligt lätt att sy även resåren under brösten.
Hade aldrig gjort något så tidigre men det var inte alls svårt.

Tyg: ett tunt trikå tyg har helt glömt bort var jag köpt det.

image228

Bystens rynkning blev jättesnygg och sedan klippte jag en del
av tyget och gjorde till halslinning.

image229

Ärmarna är trekvart ärmar och rynkde längst ner och fått en "mudd"
klippt av samma tyg. De är även rynkade vid axeln.

Jag är så nöjd, ska absolut våga mig på att sy fler tunikor till mig
själv. MIn son har så han klarar sig nu med alla fina
kläder han fått i julklapp så jag kan unna mig tiden att
sy till mig själv.

Kommentarer
Postat av: Kia

den blev ju kanonbra. modellen var ju perfekt! Snyggt med alla rynkningar.

2008-01-13 @ 22:53:53
URL: http://barnsligtretro.bloggsida.se/
Postat av: Sara

Jag tittar in här på din blogg och ser vad du har gjort då och då. Tunikan är verkligen fin! Snygga ärmar som inte är hellånga. Man borde helt klart sy mer till själv.

2008-01-15 @ 21:52:56
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0