Väskor

Det blev många väskor i julklappar i år, mitt nya kall. Dock glömde jag fota några innan jag gav bort dem så de kommer senare.

image212

Denna väska är sydd i en glasigt rött tyg och en grovt bommulstyg med tryck.
Den är fodrad med en stadigt tyg och det röda tyget har även viselin för stadigheten.
Den har två innerfickor med dragkedja och väskan samt extra fickorn stängs med tryckknapp!

Om ni är intresserade mail mig så kan jag förklara hur jag har gjort och vid nästa väska jag syr kan jag ta kort på syförloppet.

image213

image214

Grön väska

image216

Den här väskan är sydd i ett grönt polyester tyg som ser ut som siden men mycket lättare att sy i samt ett svart Jeans-tyg. Den är dekorerad med en dekorationssöm där tråden byter färg i olika gröna nyanser, jag gjorde bara en innerficka.
Väska är lite smalare i modellen än den röda ovan.
Den har viseline på de gröna tyget, ett svart innertyg och är fodrad med en filt för stabilitet.
Jag satte min logga över tryckknappens baksida som alltid blir så ful.

image217

image219

Turkos - blå väska!

image220

Den här väskan är lite större och passar när man vill ha med lite mera saker, den har även en annans lås anordning med en lapp över, den stängs endast med kardborre.
Den är sydd i ett tunt blå-turkost  bommulstyg samt indisk bomull i lila.
Jag dekorerade med en blå-turkos dekorsöm.

Fickorna fick bli samma färg som de blå på utsidan och den har ett lakansväv som innertyg och är fodrad med en bit filt för stabilitet, tyvärr glömde jag viseline på bomullstyget och väskan blev inte så stabil som jag önskat.

image221

image222

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0